Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

søndag 31. juli 2011

Det gamle gulvet i gangen er endelig framme i lyset! Nå trenger jeg råd fra dere;)

Endelig fikk vi tid til å røske av det siste laget på gulvet i gangen! jeg var veldig spent på hvordan det så ut og om vannlekasjen hadde ødelagt det, men jeg ble IKKE skuffet!! Gulvet som kom fram var nyydelig! Og uskadet.. Dette er heltregulvet som ligger i hele huset og som i årenes løp har blitt dekket av x antall "nye" gulv.. Nå sitter gubben på gulvet og napper ut en million spiker som huntonittplatene var spikret med;)

Jeg har hele tiden planlagt å male dette gulvet i hvitt eller en lys gråfarge. Men nå er jeg jammen ikke sikker! Synes det var så fint som det var og en fin kontrast til veggene. De lyse flekkene er rusk som skal vaskes bort. Blir helt fint med en skikkelig vask. Hva ville du gjort? Jeg elsker malte tregulv og at det blir lyst og fint, men samtidig ser jeg for meg det gyldne gamle gulvet med en herlig fillerye..;)




Håper dere vil hjelpe meg med gode råd;) Trappen må jeg forresten slipe ned så den blir nok malt..

Ønsker alle som titter innom en fortsatt fin Søndag!

7 kommentarer:

  1. Heisann! Takk for koselig kommentar!
    Jeg har definitivt villet malt det, det blir lettere å holde rent og lysere i en gang! Lys grått er rå fint!!

    Lykke til!
    Klem fra meg som skiter i været og koser meg inne:) Hehhe!

    SvarSlett
  2. Jeg hadde også malt det , og ville gått for en gråfarge :)

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for koselig kommentar!
    Elsker gulvet=)Hvilken skatt som kom frem=)
    Er faktisk litt usikker på om jeg ville malt det.Rart til å være meg,siden jeg elsker malte tregulv..Jeg ville beiset det jeg.Få frem gløden igjen..Lykke til med valget,er 100% sikker på at det blir lekkert uansett=)=) Følg magefølelsen..Ha en gooood Søndag=) Sommerklem fra Josefine

    SvarSlett
  4. Hei Hanne Margrete ! ♥

    Hmmm, her hadde jeg blitt veldig usikker også. Slike gamle tregulv er jo så fine i seg selv. ♥ Jeg har malt gulvet på rommet til Madeleine i fargen tåkegrå i dag. Men dette er ikke et gammelt tregulv da. Er ikke umulig at jeg hadde beholdt gulvet slik som det var om jeg var i dine sko. Hvis du er veldig usikker kan du jo beholde det slik en stund og legge på en fillerye. Etterhvert vil du sikkert finne ut av om du vil beholde det slik eller male det. ;)

    Tusen takk for alle gode ord du har lagt igjen hos meg den site tiden, det setter jeg stor pris på. ♥

    Ønsker deg og dine en god og fin kveld. :)

    Stor klem fra Anette

    SvarSlett
  5. Ååå..for et nydelig golv.
    Tror ikke jeg ville malt det..hverfall ikke i første omgang. Lev litt med det..se hva du synes..det hadde jeg gjort ;-)

    Lykke til..klem Hege

    SvarSlett
  6. Nyyydelig golv,så jeg hadde ikke malt:) Og trappetrinnene hadde jeg beiset i samme farge som gulvet♥

    SvarSlett
  7. Flott gulv :) Ville gjort det samme med gulvet som du gjør med trappetrinnene...Hva med å pusse ned litt og så beise med drivved eller noe slikt...? Vanskelig :P
    Klem Tove

    SvarSlett