Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

torsdag 30. august 2012

Jeg fikk lyst på en heklet lyslykt..

Og det var veldig raskt og enkelt å få til når jeg bare satte i gang. Så i dag tar jeg en liten pause i bloggepausen min for å vise dere min versjon av høstens store interiør-"ting".


Jeg kjøpte for en tid tilbake noen enkle og billige duftelys på bunnpris. Enkle og glatte glass som er et supert utgangspunkt for dette prosjektet. I dag da jeg flyttet om litt på dette bordet, tenkte jeg at en sånn heklet lykt hadde passet bra nå, og en halvtime senere var det ordnet.


Jeg hadde ikke oppskrift, så den ble til etterhvert. For å begynne heklet jeg en lang remse med luftmasker som akkurat nådde rundt glasset. Deretter heklet jeg staver i alle luftmaskene for en fin og stødig kant nederst. Så heklet jeg vanlig "filethekling" til rutenettet. staver i hver fjerde stav, og med to luftmasker mellom. På toppen heklet jeg nok en omgang med tette staver, før jeg avslutte med en enkel liten bølgekant øverst. Tilslutt heklet jeg sammen "trekket" i siden og kledde det på glasset. Veldig lett å få til, men kanskje ikke så godt forklart..


Veldig koselig med lys i! Og dette glasset har vel kostet meg maks 40 kr. Blir nok laget fler tenker jeg.


Siden sist har jeg ommøblert stuen igjen, og endelig fått to og tre-seterene samlet. Jeg er veldig fornøyd med det, og dere skal få se mer senere. Det gamle vinduet var jeg inni en kryp-kjeller i huset vårt og hentet i dag, og til min store glede var det opptil flere der nede! Så når arbeidslyst og kreativitet en gang kommer tilbake, skal jeg finne fler. På den andre siden er det slitt hvit maling og grått treverk, så dette vinduet er vendbart etter humør og ønske om farge;)


Jeg er nok ikke klar for å komme tilbake for fullt med blogging og besøk hos dere, men jeg er veldig glad for koselige tilbakemeldinger på mitt innlegg under her!
Jeg ønsker dere alle en fortsatt fin høst:)

6 kommentarer:

  1. Det var veldig koselig å se fra deg igjen.. du har det jo så super fint :) I LOVE IT... herlige små lykter :)

    Ha en flott dag!
    KLem

    SvarSlett
  2. Så flott den var!! :D Sikkert lett, hvis man kan hekle.. :)

    Ble veldig koselig på bordet :)

    SvarSlett
  3. Å så kos med innlegg fra deg!
    Så søtt du har laget....flinke deg!
    Nydelig stemmning i stuen din.

    Kos deg videre du.
    God klem camilla.

    SvarSlett
  4. den var jo bare kjempesøt!! Likte veldig godt det lille bordet-nattbordet den stod på også- nydelig farge på det;)

    SvarSlett
  5. Det ble jo helt nydelig :) En dag vil jeg også lære meg å hekle :) Ser du har en bloggpause nå, men jeg likte meg så godt her inne og kommer til å titte innom igjen senere for å se om blogglysten din har kommet tilbake.

    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett