Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

mandag 1. oktober 2012

Ny tv-stue og høstens strikke-pute.

Ting går sakte her i heimen, og planer skiftes oftere enn andre skifter sokkene sine. Men i helgen kunne vi begynne å flytte inn på vår nye tv-stue på loftet! Og hvilken glede å se hvor fint det skal bli! Vil du være med inn på en sniktitt?


Vi har slått sammen to soverom til et langt, men ganske smalt rom. Ikke helt enkelt å møblere pga av form og dørplasseringer, og det hører med til historien at rommet må tjene som både tv-stue, kontor og gjesterom.. Med andre ord har tankene kvernet hos både meg og husbonden. Men nå føler vi at vi har funnet en grei løsning. Mye på grunn av at døråpningen inn til jenta vår sitt rom ble flyttet litt. Hun må nemlig gjennom dette rommet for å komme til sitt, sånn som det ofte er i gamle hus. Og ja, jeg må gi husbonden æren for dørflyttinga som gjorde utfordringen litt lettere;)

Samme mann ble ikke like begeistret da jeg skrudde opp stringhylla som jeg fant oppe på kvisten. "Skal du ha den driten der??"  Men jeg synes den gjorde seg veldig godt her inne! Liker så godt blandingen av stiler her jeg.


Puffen er gammel og god, og rommer mange gode barndomsminner! Jeg har fått den av Mormor, og den bærer veldig preg av at alle vi søskenbarna har lekt, hoppet og rullet på den! Nå er jo disse puffene  i vinden igjen, og jeg er veldig glad for å ha denne som er full av minner..

En skrivepult til pc, og en seng står på rekke. Sengen skal fylles med puter og pledd og blir koselig å krype opp i for store og små, samtidig som vi har en seng til gjester. Dette er Oda Marie sin seng, og siden vi ikke har rukket å sette opp en annen seng på hennes rom, sover hun for tiden på loftstuen;)


Lyst, luftig, men veldig koselig her oppe. Katten Reidar har funnet roen i gjestesengen, og kanskje nyter han utsikten mot skogen? Det gir en god stemning med grønn skog like bak huset.


Det har blitt strikket litt puter igjen. I fjor høst gikk det på puter med setesdalsmønster, og i år ble det lilla pute med åttebladroser. Rask å strikke på tykk rundpinne!

Myk og deilig i alpakka-ull og med dunfyll.

Dette blir et mye brukt rom. Her er det jo både pc, tv og plass til å nyte en god bok eller håndarbeid. Her er også vedovn, så det ligger an til mange koselige kvelder med familien samlet ved forskjellige aktiviteter. Det vi mangler nå er sofa foran tv! Vi er litt i tvil om  vi får en treseter opp den smale trappen, men vi håper på å løse det snart. I mellomtiden får vi sitte på stoler og puffer. Monsteret av en tv er for stor her inne, men jeg synes det ble ganske fint på den nye tv-benken. Liker blandingen av gammelt gulv og litt "moderne" møbler..

Legg også merke til den grønne døra! Den var sånn da vi kjøpte huset, og jeg liker den så godt at den skal få være sånn.


Håper at akkurat DU har en fin start på ny uke og ny måned!

7 kommentarer:

  1. Hei Hanne Margrete :)
    Så koselig ღ - og så mye fine
    detaljer. Elsker den grønne
    døren her, hvitt gulv er bare
    lekkert, puffen aldeles skjønn
    - søteste pusen ღ og alt var
    fint, senga og skrivebordet
    også... Herlig og lekkert ღ
    Tusen takk for titten, og så
    ønsker jeg deg en fortsatt fin
    dag, og uke... Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Så fint det har blitt!! Likte hyllen og puffen kjempe godt.
    Klem

    SvarSlett
  3. Ble kjempefint på loftet deres, og måtte le høyt av din manns kommentar, har hørt lignende her av og til jeg også, synes hylla passet veldig godt sammen med puffen.

    Ha en fin ny uke :))

    SvarSlett
  4. Åhhh hvilken flott tv-stue....jeg bor også i gammelt hus med smal trapp og loftstue, og det er prøvelse hver gang ett møbel skal opp eller ned...men gamle hus har sin sjarm alikevell:)lykke til videre...

    SvarSlett
  5. Dette ble riktig så flott hos deg, Hanne :) Så fin den gamle døren.. Nydelig den puffen også :) Her kan dere virkelig kose dere :)

    SvarSlett
  6. SÅ flott det ble.. utrolig fint med blandingen av de forskjellige stilene :) her kan nok både dere og gjester trives godt :)

    Ha en fin Onsdag -
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  7. Heia Hanne Margrethe :)
    Herlige bilder fra den nye loftstuen deres, ble kjempekoselig syns jeg :)
    Så så deilig ut den senga, å den grønne døra var kjempefin, bra at du beholdt fargen på den :)
    Nydelig den puten du har strikket også, kjempeflink er du :)

    Ønsker deg en fin Søndag
    Klem Mette :))

    SvarSlett