Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

tirsdag 3. januar 2012

Kjøkkengardiner...

Har vært et stort tema inne i hodet mitt i julen! Lenge før kjøkkenet var ferdig kjøpte jeg gardiner, utålmodig som jeg er med sånt.. Liftgardiner til vinduene over benken og lengder i samme serie til "storvinduet" ved spiseplassen. Stor var skuffelsen da jeg fant ut at lengdene absolutt ikke ble fine i mitt hus! Det var noe som ble helt feil med proporsjonene i forhold til vindu, takhøyde og romfølelse. Jeg fikk heldigvis levert tilbake gardinene, og lurte på om jeg noen gang ville få noen andre som passet til vinduene og ikke minst de andre gardinene i rommet (var samme "problem" i stuen).
Men av og til spiller tilfeldigheter en stor rolle i mitt interiør, og etter å ha gravd fram noen kjøkkengardiner fra vårt tidligere hjem, og hengt opp de "midlertidig", er mitt gardinproblem løst av seg selv! Jeg er faktisk veldig fornøyd..


Disse lette gardinene går både i blått og beige, og understreker da mine opprinnelige planer om detaljer i disse fargene på kjøkkenet. De kan også trygt brukes i samme rom som liftene på de andre vinduene.


Det er første gang mitt nye kjøkken fremstår uten julepynt, og jeg gleder meg stort til å dekorere videre her inne!


De røde detaljene er borte. Jeg er veldig glad i beige og hvitt om vinteren. Blå innslag på kjøkkenet er tidløst og gir et landlig preg. Det blå er også representert på skap-knottene.


Det ble en lun men samtidig lys og lett følelse i rommet med mine "midlertidige" gardiner. Disse får nok henge helt fram til sommeren, eller lenger.. Får litt sommerhusfølelse med det rutete stoffet, og det litt lave taket med bjelker. På bildet under skimtes en flik av bloggekroken min.


Hvordan er det med deg? Er alle ting i hjemmet omhyggelig planlagt og "skreddersydd", eller har du opplevd at tilfeldigheter og impulsive handlinger kan bli et vellykket innslag i hjemmet?

Jeg håper alle har en fin tirsdagskveld, og at onsdagen blir god!

5 kommentarer:

  1. Så koselig det ble!
    Å gud så flott det nye kjøkkenet er blitt!!! stort og lekkert!!

    God nytt år forresten, gleder meg til og følge deg videre i 2012!

    Klem Jatte:)

    SvarSlett
  2. Synes kjøkkengardinene var fine til kjøkkenet ditt jeg. Liker så godt blått og spesielt nå på denne årstiden. Du har forresten et utrolig koselig kjøkken. Klem :)

    SvarSlett
  3. Så koselig=)Kjøkkenet ditt er jo bare sååå nydelig=)Gardinene ble jo kjempe lekkert.Blått er så fint=)=)
    Tilfeldigheter i interiøret? det er både ja og nei for min del-noen ganger er ting tilfeldig,men det meste er vel planlagt=)
    Ha et godt nytt år=)
    Klem Josefine

    SvarSlett
  4. Så fint det ble på kjøkkenet!
    Det meste er tilfeldigheter. Ofte blir jeg inspirert av andre, finner jeg det ikke i butikk prøver jeg å lage selv - med ulik grad av suksess ;-)
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjære Hanne Margrethe =) Først og fremst Godt Nytt År til deg og dine. Jeg har nesten ikke vært på nett og har ikke fått vært rundt på blogger og ønsket mine blogge venner dette!
    Jeg føler meg ganske så lite oppdatert i blogge verden ettersom jeg har vært så mye borte fra den. Et innlegg i ny og ne har det jo blitt men jeg har ikke fått vært rundt og hentet inspirasjon. Håper at det kommer seg litt frem over nå og at formen min blir litt bedre =)

    Nok om det!

    Kjøkkenet deres er jo bare blitt så flott. Likte godt detaljen med de blå gardinene og ellers alle detaljene.
    Du har fått deg en drømmeplass som jeg anntar du stor koser deg på !
    Ellers i huset (stuen) så er det jo så flott, den nye sofaen passet som hånd i hanske=)
    Gleder meg på dine vegne over at huset tar form slik som du/dere ønsker det=)

    Nei...nå må jeg videre!
    Ha en fin Torsdag og helg i morgen. Gode klemmer i fra Mona

    SvarSlett