Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

søndag 17. juni 2012

Ny strikkekjole i setesdalsmønster.

Tidlig i vinter begynte jeg på en kjole til mitt skjønne tantebarn. Ivrig i starten, men det har blitt en del pauser underveis.. Men nå har jeg "tatt meg på tak" og gjort den ferdig.


En herlig blanding av det tradisjonelle og litt røffe setesdalsmønsteret, og hvite "blonder". Fin kontrast mellom det koksgrå og hvite.


Den hvite kragen gjør kjolen litt spesiell, og gjør seg godt til en liten jente..


Heklede "blonder" på kantene er prikken over i`en og pynter opp..


Det er gøy å "trylle" fram fine ting med garn og strikkepinner! Jeg er ofte litt av og på med motivasjonen, men da er det ekstra kjekt å komme i mål!


Nå må jeg tenke ut og skaffe nytt handarbeide til ferien neste uke! Lurer på hva jeg skal finne på;)


Håper alle mine gode lesere får en fin ny sommer-uke!

13 kommentarer:

  1. For en nydelig kjole,kjempeflott mønster!
    Tenker den tar seg godt ut på en liten prinsesse:)
    Så flink du er med håndarbeide:)
    Ha en flott søndag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  2. Den var nydelig fin!!
    Heldig tantebarn altså: )
    Klem Iris

    SvarSlett
  3. Herligland for en fantastisk flott kjole. Den var bare helt nydelig!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  4. WOW,for en nydelig og romantisk kjole. Tenker ditt lille tantebarn blir kjempesøt i ny kjole. Masse arbeid,men ekstra kjekt når en da er ferdig:) Du er dyktig. Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  5. Så nydelig kjole. :) Den var søt. :)

    SvarSlett
  6. Åhh så søt kjole! Helt nydelig!! Du er så flink!!

    SvarSlett
  7. Å herlighet så søt kjole:)
    Så flink du er.

    SvarSlett
  8. Wow! den var fine den:):)
    Så ekstra vakker med den hvite kragen syns jeg:):)
    Misunner alle som kan strikke og hekle..

    Ønsker deg en flott uke:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  9. ÅÅÅ guriiii så fin den kjolen var!! Så flink du er!! :)
    Heldig tantebarn du har!

    Ha en nydelig kveld!
    Klemmer

    SvarSlett
  10. Oj,denne var knallfin!!!Flink du er:)So fine bilder også.
    Ha ein fin onsdag♥
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  11. Malin er heldig som har så mange flinke håndarbeidsdamer rundt seg:-) Gleder meg til å pynte henne med denne flotte kjolen!:-) Tusen takk til super-tante Hanne!

    SvarSlett
  12. Superfiin :)), liker veldig godt kontrasten jeg også, artig med gamle mønstre på en ny og fresh måte.
    Heldig tantebarn og bra jobba av deg :))

    Ha en fortsattf fin kveld :))

    SvarSlett
  13. Hei! Eg såg ei lita jente med den kjolen på eit venterom på Volda sjukehus sist veke. Eg vart heilt bergtatt, men mammane viste ikkje kvar mønstra kom i frå. Du kan sikkert hjelpe?? Då vert eg glad :-)

    SvarSlett