Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

torsdag 28. april 2011

Fortsettelse på den store ommøbleringen, og valgets kvaler på kjøkkenet!

Siden spisestuen fikk plass på stuen, måtte jeg raske sammen noen møbler til kjøkkenet! Jeg har to gamle spisestuer rundt omkring, så det trengs ikke noe nytt her. Fant et bord på broren min sin låve som var greit, men det skal males! Stoler har jeg tatt litt av vært og egentlig ikke bestemt meg for enda. Har en gammel krakk jeg skal pusse opp også. Benken har jeg fått av min Tante, da hun ikke har plass til den lenger. Det er morfaren min som har laget den, så jeg synes det er veldig koselig at jeg kunne få den!

Jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle male benken hvit, men nå er jeg ikke sikker lenger. Vurderer om jeg skal bruke den lyse blåfargen jeg malte et skap med tidligere eller en lys, nostalgisk grønnfarge! Kom gjerne med innspill og gode ideer! De svarte stolene er de samme som jeg har på stuen, og de skal snart få nye trekk og en vakker dag ny farge.(kanskje)

Kanskje lar jeg meg innspirere av bildene over, dette er trossalt farger jeg har på kjøkkenet nå! eller så "safer" jeg og maler hvitt! det er jo en fin og nøytral bakrunn for det meste;) Uansett blir jeg mye mer fornøyd med kjøkkenet nå! Ble mer luftig inntrykk. Man må jo ha det fint selv om kjøkkenet mest sannsynlig blir revet ned i løpet av året,ikke sant?

I morgen reiser jeg og mannen min på kjærestetur til Ålesund! Der skal vi bo to netter på hotell. gleder meg til en helg uten husarbeid og andre forpliktelser. Skal bare kose oss, spise på restaurant og "mimre" i byen vi bodde i fem år da vi var unge og spreke;) Blir sikkert derfor ikke noe blogging de neste dagene!

Ha en fin helg alle sammen:)

6 kommentarer:

  1. Alltid spennende med ommøblering. Den benken var fin. Tror også det kunne bli spennende å male den i en annen farge enn hvit. :) Jeg er selv svak for lyseblått og lysegrønt. Den grønne vekta di var superfin!

    SvarSlett
  2. Så koselig å få dra på kjærestetur. Dere må ha en riktig god tur!!

    Vet du - jeg tror at det blir en ny tid med pastellfarger i de skjønne fargene du viser (vekten, kakeboksen). For oss som har malt alt hvitt, er det bare å begynne på an igjen:-) Så koselig benk du fikk! Det er spesielt når det er din egen morfar som har laget den. Forstår godt du har litt kvaler med å male den. Koselig kjøkken du har.

    Tusen takk for alt det fine du sa om skapet mitt!!

    God tur og klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  3. Jammen har du vært flink og ommøblere i det siste.
    Tror jeg slenger meg på de to øverste og ville malt i en lysegrønn/pastell. Vekten var knallkul.

    Ha en riktig så fin kjærestetur, hørtes fantastisk herlig ut.

    SvarSlett
  4. Hei..
    Tusen takk for dine gode ord inne hos meg, du er GOD!
    Jeg ser du er en dame med planene i orden, det er bra. Det er godt å ha noen planer på gang selv om en av og til føler det blir for liten tid:)

    Jeg er sikker på at du kommer frem til en god løsning på møblene og farge valg. Det viktigste er jo at DU blir fornøyd og bruker farger som DU liker!
    Gleder meg til å se hva det blir til...

    Håper du får en kjempefin helg og 1 mai.
    God været fortsetter på Sørlandet og det er en god grunn til å si HURRA!!!

    Kos dere på kjærlighets tur og ta vare på hverandre.
    Mai klemmer fra Mona

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig kommentar fra deg!
    Kos dere i Ålesund!

    Så nydelig vekt, likte fargen.

    Det blir spennende å se hva slags farge du velger til møblene på kjøkkenet.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  6. Valgets kval er ikke alltid enkelt, hihi... Hvitt passer til alt og er tidløst. Men en slik grønnfarge som den gamle vekten din har hadde nok vært perfekt på sittebenken. ♥

    Håper dere har hatt en kjempefin tur. :)

    Klem Anette

    SvarSlett