Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

søndag 25. mars 2012

Sommergardiner på kjøkkenet.

I vinter har jeg vært veldig glad i liftgardinene i linfarge på kjøkkenet, men nå som dagene blir lysere og lengre stenger de ute for mye lys. Jeg har gått i tanker om å sy meg nye sommergardiner til kjøkkenet, men har ikke kommet så langt. I stedet har jeg hengt opp gardinkappene jeg heklet da vi bygde vårt forige hus, og det ble ikke så værst! Det ble mye lysere på kjøkkenet, og mer av vinduet er synlig. Igjen har det vist seg at man kan gjøre mye med det man har liggende i skuffen..


Her er skrikende behov for planter, men det får komme en annen dag. Jeg har veldig mange prosjekter på gang i huset, og i helgen har vi fått gjort litt av alt som skal gjøres. Babyskritt..


Kjøkkenet er i gang med litt vårfornying, og de to små vinduene har fått nye gardiner. Jeg har også malt og hengt opp en hylle over vasken, men det skal jeg vise dere i morgen. Og så er det dette loftet da! Jeg har hodet fult av planer, men for lite av både tid og overskudd. Men da er også vært lille fremskritt en stor glede!


Som at lyset nå flommer inn i kjøkkenet, og at jeg snart skal fylle dette rommet med vår og sommer for første gang!


Og så er jeg veldig glad for at jeg en gang hadde tålmodighet til å hekle to sånne gardinkapper! For jeg vet ikke om jeg hadde orket i dag;)


I morgen har jeg fri og da håper jeg på å få fortsatt litt med planene mine. Nå skal jeg fortsette på søndagsmiddagen, potetball med saltkjøtt, bacon og kålrabistappe. Gleder meg!

Håper alle som titter innom får en fin ny uke!

8 kommentarer:

  1. Så koselig kjøkken dere har. Virkelig nydelig ble det med de fine heklede gardinkappene. Passer så godt nå om våren, og til sommeren. Nydelig og landlig kjøkken. Flott! Likte også godt bildene fra loftstua. :)

    SvarSlett
  2. Så lyst og fint det ble med de heklede gardinkappene!
    Ja,tenker det var litt av et arbeid,men fint å kunne ta de frem i ettertid å virkelig sette pris på dem:)
    Spennende å ha prosjekter på gang,her skjer i gården skjer det og litt av hvert om dagen:)
    Ønsker deg en super ny uke!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  3. Så skjønt kjøkken du har!!
    Nydelig rett og slett!:)

    Klem Jatte :)

    SvarSlett
  4. Hei :)

    Jeg er innom deg for 1. gang og her var det jammen koselig. Så flott kjøkken du har. Drømmekjøkken spør du meg...
    Jeg har blogget i nesten 1. mnd så er litt nybegynner. Men så gøy da...

    Jeg ønsker deg en riktig koselig dag.

    Legger meg til som følger og.


    Klem fra Margareth

    SvarSlett
  5. Hei!

    Fantastisk fin gardin du har heklet! Vet du hvor jeg kan få tak i oppskriften? :)

    Hilsen Aina

    SvarSlett
  6. enig! kor får ein tak i oppskrifta? mvh therese bakke 92016887

    SvarSlett