Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

tirsdag 27. november 2012

Leteaksjon..

På lørdagskvelden ti minutter før midnatt, slo det ned i hodet mitt: Jeg har jo faktisk noen hvite gardinkapper som jeg kan bruke på kjøkkenet i julen! At jeg i det hele tatt får sånne lyse ideer på det tidspunktet er ganske utrolig, for hjernen min sovner stort sett i 10-tiden.. En ting som er mer vanlig er at jeg ikke vet hvor jeg har saker og ting. Men med en gang ideen var på plass spratt jeg opp av stolen, klarte å finne en av kappene og tok ned de beige liftgardinene som jeg hadde hengt opp til vinteren. 5 min. senere var det hvit gardin på det ene vinduet over kjøkkenbenken, og jeg ble ganske så fornøyd!


Da gjennstod bare å finne kappe nr. to! Jeg har nemlig to vinduer over kjøkkenbenkene mine, og siden jeg har hatt en sånn kappe på to forskjellige rom var jeg jo kjempeheldig, ikke sant? Demed var leteaksjonen et faktum.. Jeg har nemlig opp til flere plasser jeg oppbevarer duker og gardiner her i huset. Noen av skapene har til og med byttet plass.Jeg hadde letet i halvannet døgn i tre etasjer, og innfunnet meg med at liftgardinen måtte opp igjen da den mystiske gardinen dukket opp mandagsmorgen;)


Så nå er det lyst og fint på kjøkkenet de få timene midt på dagen, og vinduene er til og med nypusset! I det ene av de to vinduene har jeg "prøvepyntet" med julestjerner som egentlig skal stå en annen plass. Julefølelsen er der med en gang, ikke sant? Og jeg har nok en gang bevist for meg selv at jeg ikke alltid må kjøpe nytt, men heller bruke det jeg har på nye plasser og måter.


Julestjernene er falske, men veldig naturtro og er tiltenkt vinduet over varmepumpen..



Og med disse bildene fra kjøkkenbenken ønsker jeg alle en fin siste uke før den søte adventstid!

5 kommentarer:

  1. Tror jammen jeg må på leteaksjon også,har noen nydelige kapper et sted som hadde passet perfekt på badet mitt oppe :))
    Det ble skikkelig fint med deg ♥
    Flotte bilder av ditt nydelige kjøkken :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Å så koselig på ditt kjøkken!
    Gleder meg såååå til adventshelgen!

    Klem Camilla.

    SvarSlett
  3. Ble kjempekoselig på kjøkkenet ditt!
    Gleder meg masse til og pynte jeg nå.. håper å få vasket litt hus imorgen, så jeg kan ta frem litt pynt til helgen :)

    Ha en fin Onsdag,
    Klemmer♥

    SvarSlett
  4. Det ble så rent,lyst og fint med hvite gardiner og røde blomster. Vakker julestemning.

    SvarSlett
  5. ÅÅ dette ble flott, Hannemor! Rent og vakkert! Julestemningen er her! Herlig!
    Ha en fortsatt fin dag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett