Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

onsdag 18. mai 2011

Sjokoladekake på en 18. mai...

Er vel ikke akkurat en god ide, men koselig og godt er det! Jeg har fri sammen med ungene i dag, og vi fikk veldig lyst til å lage et lite selskap. Til vårt forsvar spiste vi ikke kake i går;)
Denne kaken er veldig rask og lettvint å lage, og smaker kjempegodt! Jeg halverte oppskriften jeg vanligvis bruker, og rørte den fort sammen i piskebollen min! Er så glad i denne koselige bollen:)
Her er oppskriften(allerede halvert)..

4 dl hvetemel
2,5 dl sukker
0,5 ts vaniljesukker
2 ss kakao
0,5 ss natron
3,5 dl kulturmelk
75 g smeltet smør

Rør sammen alle ingrediensene, start med det tørre. Ha i liten langpanne og stek midt i ovnen på 180 grader. ca 20 min,jeg glemte å ta tiden, så her må man "føle seg litt fram"..
Glasur er godt på, men kaken er veldig god uten! Jeg strødde bare på litt melis til pynt.


Med disse bildene fra vårt lille selskap, ønsker jeg alle en fin onsdag! Og snart er det helg...

2 kommentarer:

  1. Å...kor herlig. Syns dagen i dag var en helt perfekt dag for kakebaking. Skulle gjerne vært kaffe gjest. Flott bord, kjenner at det er noen som har kost seg masse her. Syns ikke det var noen dum ide, dette er iallefall noe ungene dine kommer til å ha med seg i sin minnebok. Heldige er de, tenk de har en mor som har tid til dette.

    Skal prøve kaken neste gang, mellomste hos meg har bursdag til helgen, og jeg er stadig på jakt etter gode (krav 1) og smakfulle (krav 2) sjokkoladekaker.

    Kos dere....nå detter snart min guttegjeng inn dørene. Gleder meg!

    SvarSlett
  2. Så koselig bord og fin kake:) Viktig å kose seg i hverdagen, det er jo hverdager vi har flest av.. Tipper barna dine setter veldig pris på det:)

    Håper dere hadde en flott dag igår:)

    Klem Lise

    SvarSlett