Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

onsdag 11. mai 2011

En sniktitt inn på barnerommene!

Jeg har ikke vist bilder fra ungene sine rom, rett og slett fordi de ikke er så møblert og dekorert enda! Men egentlig er disse rommene ganske fine i seg selv, og de eneste rommene hvor jeg har rukket å få fine gulv! Her er de gamle plankegulvene funnet fram og malt hvite! Praktisk? Neppe.. Men aah så fine:)

Dette er små rom, men med en deilig atmosfære. Plankegulv og tak med bjelker er lykke for meg! Stolen ved sengen har jeg seks stykker av og tilhørende spisebord. Dette er spisestuen min Morfar laget  til sitt nye hus på 50-tallet. På barnas rom tjener de nå som nattbord.
Oda Marie har koselig utsikt mot skogen bak huset! Jeg elsker disse vinduene, og når vi bytter til nye skal hele huset få kopier av disse.
Dukkesengen laget Pappa til meg da jeg var liten:) Og teppet oppi var mitt babyteppe. Koselige minner!

Arnold sitt rom er også enkelt innredet, men koselig likevel! Disse rommene er bare soverom, for vi har et eget lekerom som jeg kanskje kan vise fram en annen gang.

Nydelig utsikt fra gutterommet! Litt etter litt kommer det kanskje litt mer inn hit, men vil ikke overlesse disse rommene. Vil beholde den gode roen i dem. En kommode til hver av ungene står likevel høyt på ønskelisten, da vi har en skrikende mangel på klesoppbevaring.
Vi har så mange planer for dette huset, men det vil nok ta litt tid før vi kommer i gang med renoveringen, så enn så lenge får jeg prøve å gjøre små endringer med litt enklere grep. en ting er sikkert og det er at alle plankegulva skal fram i dagen, så sant de ikke er helt ødelagte. Gleder meg!

Nå skal jeg sette meg i sofaen og hekle lapper, før jeg finner sengen min:)

2 kommentarer:

  1. Så fine lyse barnerom, et godt sted for små kropper å hvile, slik de er klar for en ny dag. Mine barn har også soverom som de sover på også har vi en kjellerstue som er innredet til leke-tv rom. Godt å slippe så mye rot der en skal sove. Spennende å følge huset deres inne-og ute. Ja de planke gulvene må du passe på.

    Takk for koselige ord hos meg,

    klem

    SvarSlett
  2. Flotte barnerom! Og jeg er helt enig med deg, de gamle tregulvene er fantastiske! :) Har tregulv selv, i flere rom, om er SÅ fornøyd!

    Ha en fin kveld!
    -Mari

    SvarSlett