Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

fredag 24. februar 2012

Med ønske om en god helg! Og et hjørne av soverommet..

Da er vinterferieuka ved slutten, og det er straks helg igjen. Ikke mye nytt å melde fra denne kanten. Men tankene og planleggingen surrer og går oppe i hodet på meg. Veggfarger er det som opptar meg for tiden, og her om dagen "herpet" jeg faktisk gangen nede(som allerede er malt) med noe maling jeg hadde stående.To farger i tillegg til den hvite som var der,  så nå er den gangen som et stort fargekart, og jeg har tatt et steg tilbake i forhold til å frdigstille dette rommet... Ikke alltid like lurt å følge sine innfall!

Soverommet derimot er jeg veldig glad i! Det er rett og slett mitt soleklare favorittrom  i huset, og jeg håper å få til den gode, lyse og nostalgiske følelsen på resten av loftet!


Dagslyset flommer inn gjennom blondegardinen, og det gamle skapet har fått følge av en av spisestuestolene som Morfar har laget. Jeg har seks av disse og de står litt rundt omkring. jeg elsker den fine gløden i treverket, som jeg tror er bjørk.


Et hjørne av soverommet jeg ikke har vist før. Enkel dekor, men gode farger og kontraster. vaskestellet kommer til sin rett med sin blå dekor.


Fremtidig plan her inne er å skifte vindu. Det blir likt som det store på stuen som ligger rett under her. gleder meg til rutete vindu her og. Noen av vinduene i huset er jo som vanlig var en tid "modernisert".


Det har blitt en del bilder fra soverommet i det siste, men den gode atmosfæren her inne trekker meg og kameraet til seg;)


Håper alle får en fin helg, og til dere som har vinterferie neste uke, vil jeg si god ferie!
Nå skal jeg se litt mer på fargekartene mine, og kanskje kjøre en tur "inni bøgda" og kjøpe maling..

8 kommentarer:

  1. Kjempefin farge på veggen din, og herleg nostalgisk interiør. Skjønner godt at du liker å ta bilder her:) Nydeleg!
    Ha ein fin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Nydelig!! Likte fargen på veggen, men også den på nattbordet. Har du malt det eller var det sånn? Har du evt en fargekode? Fin helg til deg og lykke til med malingen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kristin! prøvde å legge kommentar hos deg i stad, men fikk det ikke til. så da ønsker jeg deg god helg her! nattbordet var sånn, men fargen på veggen er S0510-R90B.

      Slett
  3. Nydelig farge på veggen! Ønsker deg en riktig god helg :
    Klem Anette

    SvarSlett
  4. Nydelig farge og lekker rom :)

    ha en flott helg!

    SvarSlett
  5. Så vakker liten krok!
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei på deg!
    Du har det så flott på soverommet! Rene drømmerommet!
    Håper dere har hatt en fin ferie!
    Her har vi vært syke hele ferien! Så har vi mistet ei engel i familien i bilulykke på Oppdal! Så det har vært noen tøffe dager!

    Ha en nydelig kveld!
    KLEM

    SvarSlett
  7. Hei hei Hanne Margrete. Soverommet ditt ble altså så lyst og flott. Skikkelig fint med vaskerstolen med vaksestellet på, jeg har likedan vaskestell i farfar-huset men det er dessverre skår i mugga.
    Skjønner du også har tenkt mye på dette med inspirasjon og greier, ofte har jeg opplevd at jeg har tanker om ting jeg skal gjøre og så kommer an annen blogger meg i forkjøpet og poster et innlegg om akkurat det jeg har tenkt, så det er klart vi er mange som tenker, gjør og liker det samme, som også flere påpekte under innlegget mitt.
    Vi malte gjesterommet vårt i en lys blågrå farge i fjor, og jeg fikk fargekode fra Hannes dagbok som sikkert hadde malt stua si lenge før det igjen, så det er vel ikke helt nytt av året dette lyseblå allikevel:))

    Ønsker deg ei fin ny uke :))

    SvarSlett