Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

onsdag 4. juli 2012

Nymalt gulv og pasteller i gangen.

Endelig har jeg malt gulvet i gangen vår! Det er ett år siden jeg rev av flere lag med gulv og kom ned til det originale tregulvet. Den gang var jeg litt i tvil om jeg skulle male det, men siden gulvene på kjøkkenet rett innenfor er malt har jeg lenge sett at det måtte maling til for å finne helheten. Her ser dere hvordan gulvet var før..


Og her er resultatet etter tre strøk med "9904 skumring"..


Jeg har ikke møblert enda. Her har jeg bare satt sammen litt pastellfarger, sånn at jeg har noe pent å hvile øynene når jeg går gjennom gangen;)


Det er rart å se hva farger og gulv gjør med et rom. Et lyst gulv åpner opp og gjør rommet luftigere.


Et annet prosjekt i dette rommet som jeg ikke blir ferdig med er trappen opp til loftet. Jeg har nå begynt å prøvemale den litt etter at den har stått og sett grusom ut et år. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vasket den, og hver gang er vaskefilla like brun og fæl! Og når jeg maler (også med sperregrunning) blir det helt brunt gjennom malingen med en gang..


Så enten må jeg ta den store jobben med å slipe den ned, og vaske ned hele huset etterpå.. Eller så må jeg rett og slett male selve trinnene i en mørkere farge så missfargingen ikke blir synlig.. jeg vet det høres fryktelig "latmannsløsning" ut, men jeg har så lyst til æå bli ferdig med denne gangen nå, og vi har fryktelig mange prosjekt både ute og inne!


Dessuten tror jeg faktisk at det kan bli fint med en sort eller annen mørk kontrast sammen med alle de lyse flatene og pastellene jeg kommer til å ha her i gangen! Kom gjerne med innspill, også hvis deu er helt uenig;)

Jeg håper alle mine gode lesere får en fin juli-torsdag i morgen!

11 kommentarer:

  1. Så flott gulvet i gangen ble. Er stilig med svarte blanke trinn i trapper synes jeg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Å så koselig med innlegg fra deg;)
    Helskjønn gang.....jeg liker litt kontraster,og sort i tinnene blir lekkert og ikke så lett å se støv om du har noe da,hi,hi.

    God klem
    Camilla

    SvarSlett
  3. Ha ha ha...her går det unna med skrivingen...."tinnene" var jo nesten litt søtt.....hi,hi

    SvarSlett
  4. Dette vart kjempe fint!
    Vi skal til pers med gulvskift når husbonen tek ferie..
    Å då er det berre å glede seg til det er gjortd ;)Hehe :)

    Likte så godt fargane du har sett saman!

    Ynskjer deg gode og glade sommardagar :)

    SvarSlett
  5. Så fint det ble med lyst gulv!! :) Jeg har malt trappen vår i en mørkere farge på trinnene (Fabrikk), og er veldig fornøyd med det. Alt annet er lyst. Har du prøvd å bruke oljeheftgrunning. Tror alle grunningene til Jotun er vannbasert. Mulig at det vil dekke bedre? Ha en fin sommer videre! Klem fra Sara

    SvarSlett
  6. Det ble kjempefint med lyst gulv ja!
    Og herlige pasteller...
    Trappen ville jeg malt trinnene i en mørk grå..Da viser støvet minst mulig tror jeg: )
    Alt er jo selvfølgelig smak og behag, men svart blir kanskje litt hardt til den romantiske stilen som ellers er i rommet? Jeg vet ikke..bare synser litt...
    Gleder meg til å se hva du ender opp med!
    Vi har overtatt helt nytt hus idag, så der er vi ferdige med synsing på ganske mye..
    Men når det gjelder innredningen vil det jo være et tonn til med synsing...
    Ha en fin dag!
    Klem Iris

    SvarSlett
  7. Wow så stilig!
    Blir bare så lekkert!

    Klem Gitte

    SvarSlett
  8. Dette ble aldeles flott,du har det bare så fint og hjemmekoselig med deg :)
    Elsker pastell fargene dine ♥

    Sommer klemmer Bente

    SvarSlett
  9. Så flott gulvet ble!!!
    Heldige deg som har så vakre tregulv:)
    Elsker pastellfargene du bruker til å friske opp med,nydelig!
    Kjedelig med trappeprosjektet som ikke går helt som det skal,håper det ordner seg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  10. Heia Hanne Margrete :)

    Herlige friske bilder du viser, nydelige pasteller som passet så fint sammen :)

    Gulvet ble kjempefint, drømmer om å bytte gulv her med å ønske er lys eik som er nesten hvit men her er mye som må prioriteres først :)

    Tror det blir bare fint å ha det litt mørkere på trinnene i trappa, trappene har jo en veldig tendens til å trekke støv å det vil jo vises mye bedre om de er hvite !!

    Ønsker deg ei kjempefin helg
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  11. Super flot hjem, klassisk stil er ikke noget man ser så meget mere idag, alt er bare blevet for modernet. Dit hjem ser meget hyggeligt ud.

    SvarSlett