Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

mandag 23. januar 2012

Brennende kjærlighet!

Ikke visste jeg at denne blomsten går under det navnet før jeg leste det i siste utgaven av Jeanne d`Arc Living. Lychnis var og et navn, i tillegg til Kalanchoe Blossfeldiana som er det latinske navnet.


Jeg har alltid kallet de for "ildtopp", men mulig det bare er riktig på utgaven med enkel blomst. Denne doble er jo utrolig vakker, og hver og en av de små blomstene er jo et lite kunstverk!


De finnes i mange farger, men mine favoritter er rosa eller hvit. For øyeblikket har jeg begge deler. Jeg har nesten alltid denne planten hjemme. Mange grunner til det. Den er veldig fin, den er stort sett lett å få tak i der jeg ferdes, og ikke minst, den er veldig vanskelig å ta livet av...
Den rosa blomsten frisker så fint opp på bordet..


Eller i vinduskarmen..


Og i de skjønne krukkene med hjertet på, kommer "Brennende Kjærlighet" virkelig til sin rett!
Så godt å se det klare fine dagslyset på stuen, selv om jeg sjelden oppholder meg der på dagtid.



Så vil jeg ønske alle en fin ny uke!

3 kommentarer:

  1. Brennende kjærlighet var nytt navn for meg også.Har også alltid kallet det ildtopp=)=)Men var i grunn et passende navn på ildtoppen.Er jo så fin=) Er vel i grunn den eneste potte planten jeg ikke klarer å ta livet av..haha..foruten hjerteranker og eføyer..Ha en fin kveld,gode deg=)
    Mange josefineklemmer=)=)=)

    SvarSlett
  2. Kjekt med blomster som står seg, ja. Har aldri hørt det navnet jeg heller

    Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett
  3. Skjønne bilder av fine ildtopper! Jeg har heller aldri hørt om det navnet. Det er nok danskene som kaller dem det. Og oversetteren visste vel ikke om det norske navnet:-)

    Du finner deg nok et smulebrett:-) Selges ofte på messer.

    Ha en fin kveld!:-)

    SvarSlett