Velkommen!

Så kjekt at du titter innom, jeg blir veldig glad for en liten kommentar!

søndag 9. oktober 2011

"Flukt fra virkeligheten" og svar på spørsmål om strikkepute!

Først og fremst må jeg få takke for alle de fine ordene dere har lagt igjen på de siste innleggene her! Det varmer mitt hjerte stort! At så mange likte strikke-puten min var veldig artig:) Jeg har funnet mønsteret i et kjempefint hefte fra Pt-garn. Her er mange godbiter til interiøret!


Heftet er Pt, Design nr. 93. Den er å få kjøpt der de selger Pt-garn. Puten er strikket i garnet "Pt3" og på pinne nr åtte. I oppskriften stod det pinne nr 9, men det ble alt for løst og hullete når jeg strikket. En rundpinne på 80 cm. er passe. Jeg kommer til å strikke flere puter fra denne boken, men må komme meg en plass de selger garnet først! Blir vel på onsdag, så må holde ut til da;)

Jeg har jobbet hele helgen, og da er det deilig å krype opp i sofaen etterpå. I disse dager er det egentlig ikke så trivelig her i huset, men hvis jeg ikke ser meg rundt går det bra;) Jeg var innom butikken etter jobb, og da falt øynene mine på nye boligdrøm i bladhyllen! Gjett om jeg var snar bort og nappet til meg et! Akkurat det jeg trengte i kveld:) En flukt fra den kaotiske virkeligheten..


Jeg skal også lese i en hobbybok jeg fikk av en venninne her om dagen. Hun var så søt å komme med forsinket bursdagsgave til meg:) Tusen takk Anne! Bladet, boken skålene ble et fint lilla stilleben;) Tenker på advent når jeg ser denne fargen..

Og siden dette var et innlegg uten særlig mål og mening, kan jeg også vise dere de fine nye melamin-skålene jeg kjøpte på matbutikken (bunnpris) her om dagen..


Disse er så like Rice sine skåler at jeg ikke hadde sett forskjell! Virker veldig fin i kvaliteten også, men disse var ikke dyre! Kun 149 kr, og det syns jeg er et godt kjøp!

Da er det tid for å legge unger, og krype opp i sofaen for siste gang på lenge! I morgen kommer nemlig noen og kjøper salongen vår, så da har vi hverken kjøkken eller sofa;) Ting kan bare bli bedre, ikke sant?

5 kommentarer:

  1. Koselig da med ny bok og blader. :) Nyt siste rest av helga. :)

    SvarSlett
  2. Så fin pute du har strikket!! Nytt blad igjen? Ja,ja jeg må visst ha det også:-) Stå på - plutselig er dere ferdige og vil minnes bare gledene med oppussingen:-) Dere er gode!!
    Lykke til videre!
    Oppmuntrende klem fra Hjørdis:)

    SvarSlett
  3. Heia Hanne Margrete :)
    Utrolig fin pute du har strikket under her, har tenkt på å prøve meg på en strikket pute, men da en enklere oppskrift :)
    Ble kjempefint å ha kjøkkenet på loftsgangen, skikkelig koselig :)
    Gleder meg til å følge oppussings prosjetet deres videre :)

    Ønsker deg en fin ny uke
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  4. Så herlige puter du har strikket=) Du er jo så flink. Med mønster og greier..Så langt i min strikke karriere har ikke jeg kommet=P Ble ferdig med mine første strikkeputer i går,uten mønster.haha.. Til å være nybegynner,så ble ikke resultatet så alt for galt..
    Ha en hoppende flott Mandag=)
    Klem Josefine

    SvarSlett
  5. Hei snuppa :) herlig pute du har strikket! Flott! Oi som dere står på, bøyer meg i støvet! ;) men det blir så flott og deilig når alt er ferdig! Gleder meg til å se! Ha en fin dag! klem fra meg!

    SvarSlett